Воскресенье, 05.05.2024, 00:26

+38 067 502 55 17
+38 050 441 22 11
e-mail: vspir@i.ua

Главная
· RSS
Меню сайта




Календарь
«  Июнь 2009  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
 
Главная » 2009 » Июнь » 9 » ПРОПОЗИЦІЇ до Закону України "Про заборону грального бізнесу в Україні"
ПРОПОЗИЦІЇ до Закону України "Про заборону грального бізнесу в Україні"
10:28
Верховною Радою України 15 травня 2009 року прийнято               Закон України "Про заборону грального бізнесу в Україні".
Підтримуючи необхідність жорсткого державного регулювання діяльності з проведення азартних ігор, організації та утримання тоталізаторів, гральних закладів, зокрема, обмеження територій, де можуть бути розміщені зони грального бізнесу, мінімізації негативних соціальних наслідків від цієї діяльності, не можу погодитись із запропонованою названим Законом концепцією вирішення цього питання як такою, що порушує низку норм Конституції України.
Законом, що надійшов на підпис, забороняється гральний бізнес та участь в азартних іграх (стаття 2), установлюється відповідальність за порушення цього Закону суб’єктів господарювання, які організовують і проводять на території України азартні ігри (стаття 3), та скасовуються з дня набрання чинності Законом ліцензії на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор, подальша видача таких ліцензій припиняється (частина друга статті 4). Закон набирає чинності з дня опублікування та діє до прийняття спеціального законодавства, що передбачає право здійснення грального бізнесу у спеціально створених гральних зонах (частина перша статті 4).
Результатом одномоментного запровадження таких норм може стати масова ліквідація установ грального бізнесу і, як наслідок, масові звільнення їх працівників, які поповнять лави безробітних (орієнтовно 200 тисяч осіб). Відтак це призведе до порушення конституційного права громадян на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку вони вільно обирають (частина перша статті 43), та права на достатній життєвий рівень для себе і своєї сім'ї (стаття 48).
Водночас це порушує і права підприємців – організаторів азартних ігор, які зазнають суттєвих збитків унаслідок заборони грального бізнесу, що є порушенням конституційного припису про забезпечення державою захисту усіх суб'єктів права власності і господарювання (частина четверта статті 13 Основного Закону держави).
Так, як зазначалось вище, Законом з дня набрання ним чинності скасовуються ліцензії на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор. Однак ні Законом України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", яким запроваджено ліцензування діяльності з   організації та утримання тоталізаторів, гральних закладів (пункт 29 статті 9), ні іншими законами не передбачено такої підстави для анулювання (втрати чинності) ліцензій, як заборона певного виду діяльності, та, відповідно, не вирішено питання щодо відшкодування вартості достроково, без порушення ліцензіатом ліцензійних умов, скасованої ліцензії. Крім того, поза увагою Закону, що розглядається, залишилось питання торгових патентів, які в установленому Законом України "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності" одержані щодо кожного окремого грального місця (гральний автомат, гральний стіл) та вартість яких оплачена суб'єктами підприємницької діяльності або їх структурними (відокремленими) підрозділами для здійснення операції з надання послуг у сфері грального бізнесу. Між тим, за розрахунками Української асоціації діячів грального бізнесу, сума сплачених плати за видачу (переоформлення) ліцензії становить 30 млн. 750 тис. євро (205 ліцензій), плати за патенти – приблизно 400 млн. гривень.
Слід також зауважити, що організаторами азартних ігор укладено договори, пов'язані зі здійсненням такої підприємницької діяльності, зокрема договори оренди відповідних приміщень, які з набранням Законом чинності мають бути припинені через заборону грального бізнесу, в результаті чого підприємці, які здійснюють діяльність у сфері грального бізнесу, зазнають значних фінансових збитків через необхідність забезпечити виконання взятих на себе за договорами зобов'язань у зв'язку з вимушеною односторонньою відмовою від виконання договорів.
Отже, набрання Законом чинності призведе до звуження змісту та обсягу прав кожного на працю, її вільний вибір, можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає, права на достатній життєвий рівень для себе і своєї сім'ї, що не відповідає частині третій статті 22 Основного Закону держави, за якою при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод, частині другій статті 3 Конституції України, за якою держава відповідає перед людиною за свою діяльність, забезпечення прав людини є головним обов'язком держави.
Не можна залишити поза увагою і те, що й держава внаслідок набрання чинності Законом понесе значні додаткові фінансові збитки в умовах фінансової кризи через недоодержання державним бюджетом податкових надходжень від податків (зборів) з юридичних та фізичних осіб – організаторів грального бізнесу (за повідомленням спілки підприємців грального бізнесу, суми платежів до бюджетів щорічно становили більш як 3,5 млрд. гривень), недоодержання значних сум коштів фондами соціального страхування, зокрема Пенсійним фондом України. Водночас набрання чинності Законом зумовить зростання обсягу виплат по безробіттю з Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.    
Необхідно також ураховувати, що значна кількість суб'єктів господарювання, які вже мають ліцензії на організацію діяльності з проведення азартних ігор, можуть звернутися до суду із заявами про відшкодування з відповідних бюджетів грошових коштів, сплачених ними за ліцензії (ця плата сплачується одноразово за п'ять років дії ліцензії, її загальна вартість не менше 150 тис. євро залежно від кількості пунктів тоталізатора, гральних залів, електронних серверів), за торгові патенти (за оцінками експертів ця сума сягатиме 330 млн. гривень), що негативно позначиться на державному та місцевих бюджетах. Поряд із цим можна очікувати звернень до суду суб'єктів господарювання з вимогою відшкодування збитків (інвестицій), суму яких підрахувати неможливо.
Нарешті, слід наголосити на тому, що раптова, без належного правового механізму, заборона виду господарської діяльності, що здійснюється сотнями вітчизняних та іноземних суб’єктів господарювання, стане сигналом для зарубіжних інвесторів про погіршення інвестиційного клімату в Україні, а також призведе до поглиблення недовіри вітчизняних підприємців до держави.
Ще одним цілком прогнозованим негативним наслідком суцільної заборони грального бізнесу стане криміналізація та тінізація цієї сфери, різке збільшення кількості нелегальних гральних закладів.
У зв'язку з цим убачається непослідовним на тлі суцільної заборони участі в азартних іграх передбачене Законом скасування адміністративної відповідальності за певні дії, пов'язані з організацією азартних ігор (пункт 1 частини третьої статті 4).
Виходячи з викладеного, для мінімізації зазначених прогнозованих негативних наслідків запровадження суцільної заборони грального бізнесу в Україні пропоную у Законі, що надійшов на підпис, у статті 4:
1) у частині другій:
слова "а ліцензії, видані суб'єктам підприємницької діяльності до дня набрання чинності цим Законом, скасовуються" замінити словами "а перебіг строку дії ліцензій, виданих суб'єктам підприємницької діяльності до дня набрання чинності цим Законом, зупиняється і відновлюється з дня створення спеціальних гральних зон відповідно до законодавства, яке передбачає право здійснення грального бізнесу в таких зонах";
доповнити частину абзацом такого змісту:
"На період до втрати чинності цим Законом стосовно працівників гральних закладів, часткове безробіття яких пов'язано із забороною грального бізнесу в Україні, діють статті 24, 25 та частини друга – п'ята статті 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття";
2) у частині третій:
пункт 1 виключити;
доповнити частину новим пунктом такого змісту:
"№№. У Законі України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" (Відомості Верховної Ради України,  2000 р., № 22, ст. 171 з наступними змінами):
1) пункт 7 статті 1 доповнити словами "а також у зв'язку з тимчасовим припиненням діяльності суб'єктів підприємницької діяльності – організаторів азартних ігор з причини заборони грального бізнесу в Україні";
2) у статті 24:
а) частину першу доповнити словами "а також у зв'язку з тимчасовим припиненням діяльності суб'єктів підприємницької діяльності – організаторів азартних ігор з причини заборони грального бізнесу в Україні";
б) у частині другій:
після абзацу третього доповнити новим абзацом такого змісту:
"тимчасове припинення діяльності суб'єктів підприємницької діяльності – організаторів азартних ігор з причини заборони грального бізнесу в Україні".
У зв'язку з цим абзац четвертий вважати відповідно абзацом п'ятим;
абзац п'ятий після слів "можливий простій" доповнити словами         "тимчасове припинення діяльності суб'єкта підприємницької діяльності – організатора азартних ігор з причини заборони грального бізнесу  в Україні";
3) частину другу статті 26 доповнити словами "а для працівників гральних закладів, часткове безробіття яких пов'язано із забороною грального бізнесу в Україні, виплата такої допомоги триває до втрати чинності Законом України "Про заборону грального бізнесу в Україні".



Президент України                      
 В.ЮЩЕНКО

Просмотров: 1449 | Добавил: Admin | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Copyright MyCorp © 2024
Наш опрос
Нужно ли объединяться игорным компаниям?
Всего ответов: 152


Архив
Статистика
Создать бесплатный сайт с uCoz